O bătrână cu piciorul fracturat, internată într-un spital din Botoşani, a sunat la 112 ca să fie dusă la toaletă. Ar fi strigat după ajutor minute în şir

O femeie în vârstă de 79 de ani, internată într-o zonă tampon din Spitalul Judeţean de Urgenţă „Mavromati”, a sunat la 112 pentru a fi dusă la toaletă. Pacienta, care nu se putea deplasa din cauza unei fracturi grave de femur, a apelat numărul de urgenţă după ce personalul medical a ignorat-o minute în şir. 

Cazul unei paciente de 79 de ani, internată într-unul din cele mai mari spitale din Moldova, arată cât de departe se poate ajunge din cauza ignoranţei şi a lipsurilor din unităţile medicale. Femeia, care a ajuns la spital cu o fractură gravă de femur, aştepta rezultatul testului COVID într-un salon de pe o secţie tampon, pentru a se putea interna.

Cu piciorul rănit, aceasta nu se putea deplasa fără ajutor, lucru care a devenit o mare problemă atunci când a fost nevoie să meargă la toaletă. Bătrâna povesteşte că a chemat în repetate rânduri personalul de pe secţie, însă nimeni nu i-a venit în ajutor, scrie Monitorul de Botoşani. Aşa că a recurs la singura soluţie care i-a trecut prin minte şi a sunat la numărul de urgenţă 112.

„Femeia a apelat serviciul 112 şi a precizat că ar avea piciorul luxat şi nu se ocupă nimeni de ea. A spus că era internată singură într-un salon, nu se poate deplasa şi dorea să meargă la toaletă, iar nimeni nu o băga în seamă”, a declarat un dispecer din cadrul serviciului de urgenţă. Ulterior, cadrele medicale de pe secţie au fost contactate de angajaţii serviciului de urgenţă, iar femeia a primit ajutor de la personalul specializat.

Situaţia bizară nu a fost comentată oficial până în acest moment, dar Ioan Asaftei, purtătorul de cuvânt al SJU „Mavromati”, a recunoscut existenţa acestui apel 112 şi a promis că va reveni cu precizări.

Reprezentantul unităţii medicale a prezentat, cronologic, traseul pacientei care „reclama lipsa asistenţei medicale şi a îngrijirilor specifice de la sosirea în spital”.

„S-a prezentat în ziua de 16 septembrie, ora 02.22, dimineaţa, în serviciul UPU pentru o patologie ortopedică. A fost examinată, a fost admisă în serviciul de primire, unde s-au realizat investigaţii paraclinice specifice în serviciul Radiologie începând cu ora 02:43. Având o problemă ortopedică, a fost iniţiată terapia durerii, i s-a administrat tratamentul corespunzător conform protocolului. Imediat, a fost evaluată biologic. Evaluarea a fost iniţiată la ora 03:24, respectiv screeningul infecţiei COVID la ora 03:36. Deci i s-a recoltat testul PCR pentru că starea ei necesita internarea. Şi internarea, conform protocolului, se face evaluată biologic, cu testul PCR, pe o secţie tampon. La ora 06:17, pacienta este internată în secţia tampon, la etajul 4, pentru continuarea tratamentului, conform protocolului. Iar la ora 15:13, ca urmare a faptului că testul PCR a fost negativ, a fost transferată la secţia Ortopedie pentru tratamentul de specialitate.”

Potrivit publicaţiei locale citate, cadrele medicale s-ar fi plâns că pacienţii pot deveni foarte nerăbdători în aşteptarea rezultatului testului COVID. În plus, întrucât secţia respectivă este una destinată suspecţilor de COVID-19, femeia era singură în salon, iar numărul asistenţilor şi infirmierilor era unul redus.

Miercuri, astfel de situaţii au fost discutate cu toţi şefii de secţii şi şeful Direcţiei de Sănătate Publică Botoşani, în timpul unei conferinţe organizate la Prefectură. „Vă rog şi eu insistent, ne-a transmis şi domnul ministru al Sănătăţii, în cadrul unei videoconferinţe. Verificaţi tot timpul prezenţa pacienţilor în saloane. La suspecţi, la confirmaţi, verificaţi starea lor şi tot timpul trebuie să se ştie numărul de paturi libere şi paturi ocupate. Apar tot mai des situaţii în care pacienţii sau familiile lor se plâng de timpii mari de aşteptare până să fie internaţi”, i-a îndemnat directorul DSP Botoşani. Monica Adăscăliţei a precizat că DSP a demarat o anchetă.

Cazul nu este singular, având un precedent în 2007. Atunci, un pacient internat pe secţia Medială I a unităţii sanitare din Botoşani a apelat, la rândul său, numărul de urgenţă 112, pentru că nimeni nu venea să îi schimbe perfuzia. Iniţial, operatorii 112 au crezut că este vorba despre o farsă, dar în urma unei verificări amănunţite au contactat personalul medical pentru a rezolva problema pacientului.

Lasa un comentariu