Flutur: Calea ferată Paşcani – Dărmăneşti va fi reabilitată, viteza de circulaţie urmând să crească la 160 km/h

Calea ferată Paşcani – Suceava – Dărmăneşti va fi reabilitată pe o lungime de 70 de kilometri, viteza maximă de circulaţie urmând să crească la 160 de km/h, a anunţat, joi, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur.

Potrivit lui Flutur, Compania Naţională de Căi Ferate CFR – SA a solicitat CJ Suceava emiterea certificatului de urbanism necesar elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii în cadrul Proiectului Reabilitarea liniei de cale ferată Paşcani – Dărmăneşti.

Flutur a precizat că, din cei 70 de kilometri de traseu, 58 sunt pe raza judeţului Suceava, prin localităţile Dolhasca, Liteni, Udeşti, Fântânele, Vereşti, Salcea, Suceava, Pătrăuţi şi Dărmăneşti.

El a spus că, în prezent, linia de cale ferată Paşcani – Suceava – Dărmăneşti se află în diverse stadii de degradare din cauza uzurii fizice şi morale, având depăşită durata normală de funcţionare.

‘Proiectul de reabilitare al liniei defineşte ca obiectiv principal al acestor lucrări creşterea atractivităţii transportului feroviar prin îmbunătăţirea calităţii serviciilor concomitent cu îmbunătăţirea siguranţei în exploatare, în scopul creşterii numărului de călători, inclusiv creşterea numărului de turişti.

Ca obiective generale, prin reabilitarea liniei se urmăreşte îmbunătăţirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creşterea vitezei maxime de circulaţie la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi, respectiv, la minim 160 km/h pentru trenurile de călători, diminuarea efectelor adverse asupra mediului şi creşterea capacităţii de tranzit’, a spus Flutur, adăugând că lucrările se vor realiza cu respectarea standardelor şi cadrului legislativ şi de reglementare naţional şi european în vigoare, conform standardului de proiectare până la 200 km/h.

Potrivit lui lui Flutur, proiectul prevede realizarea de lucrări la infrastructură şi suprastructură, inclusiv dublare, consolidare terasamente, reabilitare lucrări de artă – poduri, podeţe şi pasaje, lucrări la linia de contact, lucrări de instalaţii de semnalizare feroviară, lucrări de telecomunicaţii şi supraveghere video, modernizarea trecerilor de nivel, amenajare de drumuri de întreţinere, lucrări de construcţii civile, inclusiv instalaţii, dar şi lucrări de protecţia mediului.

Lasa un comentariu