Metode și remedii pentru anxietate și stres

Pandemia de COVID-19 a pus presiune pe toți românii, în sensul că le-a schimbat viața, unora le-a produs dificultăți financiare, stres, anxietate, depresie. Statisticile arată că peste 50% dintre oameni se confruntă cu probleme de sănătate, cum ar fi depresia și anxietatea.

Pandemia de coronavirus a afectat emoțiile, comportamentul, fiziologia și gândirea oamenilor. Toate acestea au consecințe psihologice, au produs chiar boli mentale la oameni. Stresul cauzat de pandemie, pe termen lung, are consecințe asupra organismului, are un impact psihologic asupra sistemului imunitar și poate scădea rezistența organismului.

Statisticele arată că simptomele anxietății și depresiei s-au agravat în timpul pandemiei și numărul pacienților cu aceste boli a crescut. Impactul pandemiei asupra românilor este deja îngrijorător, mai ales că pierderea locurilor de muncă duce la agravarea consecințelor deja mari, care au apărut din cauza fricii de infectare și a pierderilor persoanelor dragi din familie.

Anxietatea este o afecțiune care produce la oameni sentimente de stres, îngrijorare, teamă. Ea vine în diferite forme și poate fi însoțită și de simptome de amețeală, greață, transpirație, agitație în stomac. Depășirea ei implică un tratament care poate fi de durată la unele persoane, sau un tratament care dă rezultate rapide la altele.

Metode și remedii pentru a depăși anxietatea

Primul pas în tratamentul acestei probleme de sănătate este observarea și conștientizarea ei. Unii oameni nu-și dau seama că suferă de anxietate sau nu recunosc că au această boală. Anxietatea este asociată cu sentimente de frică și îngrijorare și se poate trata deseori cu ajutor medical.

Gândurile anxioase provoacă reacții neplăcute în corp și generează stres. Când oamenii își fac diferite scenarii nefavorabile în minte, este clar că și corpul lor devine stresat. Tendința oamenilor care suferă de anxietate este de a gândi rău, de a fi pesimiști și triști. Deseori, gândurile anxioase tind să fie persistente și destul de greu de schimbat. Totuși ele trebuie înlocuite cu gânduri pozitive deoarece, în caz contrar, starea neplăcută se accentuează.  

Prin urmare, oamenii trebuie să fie atenți la gânduri, să evite să fie pesimiști, iar asta pot face prin ascultarea muzicii sau urmărirea de comedii. În acest mod, ei își pot găsi alinarea și se pot elibera de anxietate.

Datele clinice arată că anxietatea este și un răspuns la stres acumulat în timp, ea poate provoca și anumite dureri aleatorii, care apar fără un motiv clar. Acestea pot fi dureri în piept, dureri musculare, spasme, sau dureri de cap.

Anxietatea poate crea o stare de oboseală accentuată, iar uneori, ea devine o cauză a insomniei. În rândul adulților, a crescut numărul celor care suferă de anxietate și de tristețe. Statisticile arată că:

  • 54,9% dintre adulții cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani suferă de tristețe
  • 69,7% dintre adulții cu vârsta cuprinsă între 18-29 de ani au stări de anxietate
  • 25% dintre persoanele în vârstă suferă de tristețe
  • 31% dintre persoanele în vârstă au anxietate.
Principalele metode prin care se poate lupta cu anxietatea sunt:
  • Dieta echilibrată și sănătoasă, reducerea consumului de cofeină, ceai negru, nicotină
  • Reducerea consumului de sare, care scade nivelul de potasiu și crește tensiunea arterială
  • Administrarea unor suplimente alimentare care îmbunătățesc starea mentală, au efect calmant, eficient asupra sistemului nervos (cum ar fi de exemplu vitamina D, B12, magneziu, zinc, ceai de mușețel)
  • Practicarea unor metode de relaxare, cum este meditația
  • Masajul și alte tehnici de relaxare, prin respirație
  • Respectarea unui program de somn
  • Plimbările în natură și compania prietenilor
  • Administrarea unor medicamente care reduc simptomele anxietății (tremurături, transpirație, bătăi rapide ale inimii).

Un ingredient care a revoluționat lumea în ultimii ani este canabidiolul, care se găsește în Ulei-CBD.ro. Asta se datorează proprietăților sale active, de ameliorare a inflamațiilor, durerilor, anxietății și a stresului. Studiile cercetătorilor arată că CBD-ul reduce anxietatea și stresul la oameni și poate combate insomnia, stările de greață, afecțiunile psihice și migrenele.

Lasa un comentariu