Bloc din Centru, tăiat de la apă de două săptămâni. Ce spun locatarii

De două săptămâni locatarii dintr-un bloc din Cantemir cară apă cu bidoanele.

„Am doi copii care merg la şcoală, cu care zilnic merg la rude să le fac duş şi să le spăl hainele! Psihic, simţim că cedăm…Nu suntem rău-platnici, nu avem datorii, vrem doar contract cu ApaVital ca să ne putem plăti apa!”, spune un locatar. Totul a pornit de la o răfuială între două asociaţii de proprietari. Ultima „bombă” în conflict a fost o factură uriaşă la apă, de 112.000 de lei.

O situaţie conflictuală între două asociaţii a lăsat câteva zeci de familii fără apă de două săptămâni. Se-ntâmplă în Cantemir, pe str. Decebal, iar unii dintre cei afectaţi spun că au ajuns în pragul disperării. Conflictul datează de peste opt ani, de la momentul în care un bloc cu două scări a decis să se despartă de Asociaţia PT12 Cantemir.

Au urmat zeci de procese, iar situaţia a culminat cu sistarea de către ApaVital a alimentării cu apă la cele două scări care s-au separat. „Stăm fără apă de aproape 2 săptămâni! Am doi copii care merg la şcoală, cu care zilnic merg la rude să le fac duş şi să le spăl hainele! Psihic, simţim că cedăm…Nu suntem rău-platnici, nu avem datorii, vrem doar contract cu ApaVital ca să ne putem plăti apa!”, este mesajul primit la redacţie de la unul dintre locatarii afectaţi. Reprezentanţii operatorului spun că nu pot încheia contractul de furnizare cu noua asociaţie întrucât aceasta nu ar avea toate actele în regulă. În conflict a intervenit Serviciul Asociaţii Proprietari din cadrul Primăriei: la începutul săptămânii viitoare s-ar putea contura o soluţie de deblocare a situaţiei astfel încât alimentarea cu apă să fie reluată.

Mărul discordiei: datorii istorice

Asociaţia D1 s-a separat de Asociaţia PT12 în anul 2014, fiind obţinută şi personalitatea juridică în acest sens. Dar, până în prezent, noua asociaţie nu a putut semna un contract cu ApaVital: operatorul solicită un protocol la zi care să ateste „preluarea activelor şi pasivelor de la vechea asociaţie”, conform regulamentului local al serviciului de alimentare cu apă şi canalizare. În speţă, este vorba şi despre datorii. La momentul separării, cele două asociaţii nu s-au înţeles asupra conţinutului protocolului, iar consecinţa a fost deschiderea mai multor procese.

În 2017, Asociaţia D1 a avut câştig de cauză în instanţă, dar protocolul a fost semnat abia în 2020. În tot acest timp, potrivit lui Lucian Munteanu, şeful Asociaţiei D1, proprietarii din cele două scări au achitat factura la apă prin intermediul vechii asociaţii. Ulterior semnării acordului, proprietarii nu au mai putut achita serviciile de apă (nu au mai fost emise facturi) şi nici nu a fost semnat un contract cu ApaVital, cu toate că a existat un aviz tehnic din partea operatorului în acest sens.

Cititi mai multe pe ziaruldeiasi.ro.

Lasa un comentariu