2.386 persoane sunt izolate la domiciliu, fără simptomatologie specifică, în județul Iași

Situaţia măsurilor întreprinse în judeţul Iaşi pentru a combate şi a împiedica răspândirea COVID -19 este următoarea: 

  1. Un număr de 2.386 persoane sunt izolate la domiciliu, fără simptomatologie specifică şi care sunt monitorizate. Mai precizăm că 606 persoane au ieşit din perioada de 14 zile de autoizolare. 
  2. Conform ultimelor centralizări, un număr de 967 persoane au fost plasate în carantină în spaţiile special amenajate, în timp ce 27 de persoane au ieșit din carantină. În momentul de fata, la nivelul judetului Iaşi, sunt înfiinţate un număr de 20 centre de carantină instituţionalizată, aflate pe teritoriul a 6 unităţi administrativ-teritoriale. Paza acestor centre este realizată de Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Iaşi, iar administrarea lor este făcută pe bază de parteneriat între autorităţile locale, DSP şi Serviciul Voluntar pentru Ambulanţă Iaşi.
  3. Structurile IPJ, IJJ şi Poliţie Locală au efectuat un număr de 595 verificări privind respectarea de catre persoanele fizice aflate în izolare la domiciliu a restrictiilor stabilite. De asemenea, în urma misiunilor efectuate cu privire la respectarea Ordonanţelor Militare, au fost aplicate 340 de sancţiuni contravenţionale în valoare de 691.600 lei. 

      4. Reamintim ca la începutul acestei luni, Ministerul Sănătății și SC Besmax Pharma Distribution SRL au semnat un protocol de donație pentru donarea a trei echipamente de plasmafereză și 3000 de kituri de colectare de plasmă, unul din acestea urmând să ajungă în perioada următoare la Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Iași. Valoarea totală a donației este de aproximativ 103.950 euro fără TVA, iar scopul acesteia este să asigure accesul pacienților români infectați cu SARS-COV2 la tratamentul cu plasmă umană hiperimună, colectată de la convalescenți, la fel ca pacienții din alte țări, care au autorizat acest tratament salvator de vieți. Echipamentele și chiturile de colectare de plasmă vor fi folosite exclusiv pentru colectarea de plasmă umană de la pacienții COVID-19 vindecați (convalescenți), conform criteriilor stabilite de către specialiștii Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale, împreună cu cei ai Ministerului Sănătății. Plasma umană astfel colectată va fi utilizată exclusiv pentru prevenirea infectării persoanelor vulnerabile sau a celor cu risc major de infectare (de exemplu cadre medicale care îngrijesc pacienții infectați cu SARS-COV2), precum și pentru tratamentul pacienților critici, conform protocoalelor de utilizare experimentală a acestei terapii, întocmite de către specialiștii Agenției Naționale a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale împreună cu cei ai Ministerului Sănătății.

      5.  Cu privire la serviciile publice din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, vă reamintim că valabilitatea documentelor emise de: 

  • Inspectoratul General al Poliţiei Române; 
  • Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor; 
  • Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, respectiv serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor aflate în coordonarea metodologică a MAI;
  • Inspectoratul General pentru Imigrări, 

se prelungeşte până la încetarea stării de urgenţă şi sunt recunoscute de autorităţi pe teritoriul României. Cetăţenii aflaţi în această situaţie vor avea la dispoziţie 90 de zile de preschimbare a actelor respective, după încetarea stării de urgenţă.

           Prezentăm, mai jos, documentele ce intră sub incidenţa prevederilor amintite, în funcţie de instituţia responsabilă:

  • Certificatele de cazier judiciar sau adeverinţele de integritate comportamentală pot fi emise de structurile specializate ale Inspectoratului General al Poliţiei Române pe durata stării de urgenţă, doar pentru motive temeinic fundamentate menţionate în cuprinsul cererii. În aceste cazuri, se recomandă pe cât posibil utilizarea mijloacelor de comunicare on-line, pentru evitarea prezentării persoanelor interesate la ghişeu.
  • În ceea ce privește activitatea Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, documentele pentru care se prelungeşte valabilitatea până la încetarea stării de urgenţă sunt permisele de conducere româneşti, autorizaţiile de circulaţie provizorie, dovezile înlocuitoare ale certificatelor de înmatriculare şi ale permiselor de conducere eliberate de către serviciile publice comunitare regim premise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor la depunerea dosarelor de înmatriculare/ transcriere/ certificate de înmatriculare sau preschimbare permise de conducere româneşti/străine sau duplicate.
  • Cărţile de identitate, cărţile de identitate provizorii, menţiuni de stabilire a reşedinţei emise şi prelucrate de Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date şi de  către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor sunt valabile pe teritoriul României, inclusiv 90 de zile de la încetarea situaţiei de urgenţă.

     6. Recomandarea pentru cetăţeni este să ia în considerare doar informaţiile verificate prin sursele oficiale şi să apeleze pentru recomandări şi alte informaţii la linia TELVERDE –0800.800.358. Numărul TELVERDE nu este un număr de urgenţă, este o linie telefonică alocată strict pentru informarea cetăţenilor. De asemenea, românii aflaţi în străinătate pot solicita informaţii despre prevenirea şi combaterea virusului la linia special dedicată lor, +4021.320.20.20.

     7.  La nivelul Judeţului Iaşi, numărul de telefon la care se poate apela CJCCI Iaşi, 24/24 ore,      este: 0232.256.265.

     8. Organizaţiile membre FONSS, Serviciul Voluntar de Ambulanţă – Asociaţia Ambulanţa. Life, Colegiul Sfântul Nicolae, Instituţia Prefectului Iaşi, prin Centrul de Urgenţe Sociale oferă suport persoanelor aflate in auto-izolare / carantina. Începând cu luna aprilie, Centrul de Urgenţe Sociale a lansat o nouă soluţie de sprijin pentru urgenţe sociale, persoane din carantină, cadre medicale sau pacienţi afectaţi de COVID19, persoane izolate sau autoizolate. Astfel, prin apelarea numărului 0374 34 64 64 (tarif normal), persoanele din categoriile menţionate pot solicita serviciile Centrului de Urgenţe Sociale. Noul număr permite conectarea apelurilor la un sistem unic de dispecerizare, ceea ce va facilita preluarea solicitărilor.

Lasa un comentariu