Sistemul de muncă hibrid i-a convins pe mulți angajatorii că merită păstrat și după încheierea pandemiei

Sistemul de muncă hibrid i-a convins pe unii angajatori că este avantajos și merită păstrat și după încheierea pandemiei.

De exemplu, una dintre cele mai mari firme de vânzări online de la noi a luat decizia ca angajații să lucreze alternativ, când de acasă, când de la birou. Și alte companii se gândesc să facă la fel, deoarece au costuri mai mici atunci când oamenii nu mai vin la sediu. Acest lucru va duce însă la o scădere a cererii de spații pentru birouri.

Peste 3.000 de angajați ai uneia din cele mai marii companii de vânzări online vor lucra permanent în sistemul hibrid.

Delia Rotaru, reprezentanta unei companii de vânzări online: „Ne-am dat seama că modul de lucru de acasă funcționează excelent pentru activitățile clar definite, iar munca de la birou e foarte utilă pentru activitățile care presupun colaborare și creativitate. Fiecare echipă împreună cu managerul vor stabili în funcție de specificul activității. Credem că dacă fiecare are libertatea să își seteze un mod de lucru ca să fie mai productiv o să fie mai bine pentru toți.”

O firmă producătoare de componente auto din Brașov are 2.000 de angajați. Dintre aceștia, aproape 400 de la birouri lucrează în sistem hibrid.

Adina Parghel, directorul HR al unei firme„Ne dorim pe viitor să păstram facilitatea asta de home office, pentru că a fost bine îmbrățișată de angajați și cu siguranță e un lucru benefic și pentru noi și pentru ei.”

Hortensia lucrează în departamentul de resurse umane și vine fizic la sediu doar două zile pe săptămână.

Hortensia Rusnac, angajat companie„Atunci când sunt acasă reușesc să îmi supraveghez copilul, care de un an de zile e în școală online, reușesc să îmi eficientizez și activitățile casnice, astfel economisesc aproximativ o oră din timpul meu, pentru că nu vin la birou și merg acasă.”

Cătălin Iorgulescu, Asociația Business Service Leaders: „48% dintre companii vor să angajeze în sistem hibrid, în timp ce doar 13% au declarat că vor să continue în totalitate virtual. Există și avantaje și dezavantaje. E chiar mult mai ușor să găsești pe cineva specializat pe o anumită nișă sau segment. Alt avantaj ar fi costurile care pot fi mai reduse. Toată lumea se gândește la spațiile de birouri și cheltuielile aferente acestora.”

Costurile reduse pentru companii înseamnă însă pierderi pentru piața imobiliară.

Denisa Costea, director vânzări agenție imobiliară: „Când vorbim de scădere, dacă ne raportam la o scădere a cererii nete, vorbim de aproximativ 50 la sută, iar dacă vorbim de preț, este o scădere pe undeva la 20, 25 la sută. Totodată, ce ar trebui să luam în considerare este nu numai scăderea cererilor și a prețului, ci și foarte multă renegociere a contractelor de închiriere deja existente.”

Dacă înainte de izbucnirea pandemiei o singură firmă închiria, în medie, 200 de metri pătrați de spatiu, acum două ori chiar trei firme împart aceeași suprafață.

Sursa: Stirile Protv

Lasa un comentariu