Plan pentru un tren subacvatic. Conform informaţiilor citate de IFL Science, guvernul chinez vrea să construiască o calea ferată pentru trenuri de mare viteză care s-ar întinde pe aproximativ 13,000 de kilometri pe o rută aproape suprarealistă: din China în estul Rusiei, apoi pe sub mare prin Strâmtoarea Bering în Alaska, peste lanţurile montane din provinciile canadiene Yukon şi British Columbia, până în Statele Unite.
Plan pentru un tren subacvatic
Costurile totale ale proiectului ar atinge 200 de miliarde de dolari. Planurile au apărut în presă pentru prima dată în 2014, după ce publicaţia Beijing Times a informat cu privire la proiectul gigantic aşa-numitei căi China-Rusia-Canada-America.
Partea din rută care va parcurge Strâmtoarea Bering ar presupune un tunel subacvatic de patru ori mai mare decât cel care leagă Marea Britanie de continentul european.
În ultimii ani, mai multe relatări de presă au vorbit despre stabilirea unor legături între inginerii chinezi şi Rusia, Beijingul fiind foarte încrezător în fezabilitatea proiectului în ciuda proporţiilor ieşite din comun.
La rândul lor, SUA a reînceput să investească masiv în reţeaua feroviară. În 2020, guvernul american a aprobat proiectul unei imense linii de tren de 2,570 de kilometri care ar pleca din Alaska şi s-ar opri în provincia canadiană Albertă.
Având un cost de 22 de miliarde de dolari, proiectul este un semnificativ pas înainte pentru o reţea feroviară americană care a rămas în urmă în ultimii ani, prin comparaţie cu cea a Chinei ori a Japoniei. Cu toate acestea, proiectul liniei China-Rusia-Canada-America mai are de aşteptat.
Dincolo de criticile venite de la mai multe voci care susţin că o astfel de rută feroviară este inutilă din punct de vedere economic date fiind alternativele, situaţia geopolitică este departe de a favoriza strânsa colaborare între cele patru state care ar fi presupusă de un astfel de proiect.
Citește și O lebădă în doliu a blocat circulația a zeci de trenuri
Sursa: Adevarul