Avertisment pentru un medicament: se pot înroşi nasul sau organele genitale
Print this page

Avertisment pentru un medicament: se pot înroşi nasul sau organele genitale

Written by  Oct 06, 2017

Agenţia Naţională a Medicamentului a transmis o atenţionare pentru pacienţii care sunt trataţi cu epoetine (n.r. - copie a hormonului uman numit eritropoietină).

Potrivit ANMDM, pacienţii care urmează tratament cu epoetină alfa, beta, teta, zeta riscă să facă o serie de reacţii adverse cutanate severe.

„Reacţiile adverse au inclus cazuri de sindrom Stevens-Johnson şi necroliză epidermică toxică, dintre care unele au fost letale. Reacţiile au fost mai severe în cazul epoetinelor cu durată de acţiune lungă. Frecvenţa acestor reacţii cutanate severe nu a putut fi calculată, dar acestea apar foarte rar“, se arată în atenţionatea ANMDM.

Printre efecte adverse mai pot apărea erupţii cutanate tranzitorii extinse, cu înroşirea şi apariţia de vezicule la nivelul pielii şi mucoasei orale, ochilor, nasului, gâtului sau zonei genitale. Simptomele pot fi urmate de gripă, febră, oboseală, dureri musculare şi articulare.

„Pacienţii care dezvoltă aceste semne şi simptome trebuie instruiţi să contacteze imediat medicul curant şi să oprească tratamentul cu epoetină“, se mai arată în documentul citat.

(Sursa: Ziaruldeiasi)

Geo