A fost descoperita o planeta care ar putea ascunde viata extraterestra

Written by  Aug 03, 2018

O planetă situată la 1.400 de ani lumină de Pământ este considerată planeta cu cea mai mare probabilitate de a întreţine viaţa.

Anunţul a fost făcut de oamenii de ştiinţă de la Universitatea Cambridge, la trei ani de la descoperirea sa. Are cele mai bune condiţii de supravieţuire dintre toate planetele descoperite până în prezent şi orbitează în jurul unei stele cu 20% mai strălucitoare decât Soarele.

Simulările computerizate arată că acest corp ceresc are o atmosferă compactă, apă la nivelul suprafeţei sale şi vulcani activi. Încă nu are un nume, dar cercetătorii au botezat-o simplu 452 b. Ei speră ca odată cu apariţia unei noi generaţii de telescoape performante, să mai fie descoperite şi alte planete similare.

Exoplaneta Kepler 452b, descoperită în 2015, se află în centrul "zonei de abiogeneză" în care există condiţii potrivite pentru ca viaţa să apară şi să fie întreţinută de lumina stelară şi procese chimice. De asemenea, acea planetă, care un diametru de 1,5 ori mai mare decât Terra, orbitează în interiorul zonei "locuibile" din jurul unei stele, în care temperaturile nu sunt nici prea mari, nici prea mici, pentru a permite existenţa apei în stare lichidă.

Aproape 4.000 de planete au fost descoperite până în prezent orbitând alte stele decât Soarele. Dintre acestea, doar aproximativ 50 se află în zona "locuibilă" din jurul stelelor lor.

Dintre ele, o singură exoplanetă - Kepler 452b - se află şi în interiorul zonei de abiogeneză.

O planetă din zona de abiogeneză primeşte cantitatea potrivită şi tipul potrivit de radiaţie ultravioletă (UV) de la steaua sa, care declanşează reacţii chimice similare celor care au determinat apariţia vieţii pe Pământ.

Cercetătorii de la Universitatea Cambridge din Marea Britanie au creat acest termen după ce au realizat o serie de experimente de laborator ce au imitat apariţia "cărămizilor" chimice ale vieţii terestre.

Una dintre principalele teorii din astrofizică afirmă că viaţa a apărut pe Terra în urma unor reacţii chimice în care au fost implicate acidul cianhidric şi hidrogenul sulfurat, stimulate de lumina solară.

Reluând un experiment realizat în 2015, cercetătorii de la Universitatea Cambridge au creat precursorii lipidelor, ai aminoacizilor şi ai nucleotidelor - componente esenţiale ale celulelor vii.

sursa: digi24.ro